ALANYA LİMANI YAZ SEZONUNDA TURİSTİK GEZİ TEKNELERİNİN MERKEZİ OLMAYI SÜRDÜRÜYOR

Ağustos 14, 2021 Kapalı Yazar: Özlem KIRGEL

Akdeniz’in gözde merkezlerinden biri olan Alanya limanı yaz sezonunda turistik gezi teknelerinin merkezi olmayı sürdürüyor. Turistik geziler düzenleyen  gemi kaptanı Mehmet Ali Yücesan’ın tekne gezisine katıldık.  Admiral Black adlı geminin kaptanı olan M. Ali Yücesan’ın düzenlediği turda Alanya’nın tarihi duraklarında yüzme molaları, gemide yapılan animasyon ve etkinlikler keyifli katılmaya değer bir gezi.

Admiral Black tekne turuyla, Alanya kıyılarını gezip görmek isteyenleri keyifli bir tur bekliyor.

Geçtiğimiz sezon zor bir dönem geçiren turizm sektörü bu yılda yine zorlu bir dönemden geçti. Pandemi koşullarına uyumlu hizmet veren gruplar açık kalmayı sürdürdüler. Ağustos ayında yaşanan orman yangınları pek çok işletmeyi olumsuz etkiledi. 2021 yaz sezonu Alanya limanında tekne turuna katıldık. 35 yıldır denizcilik mesleğinde yaşamını sürdüren kaptan M. Ali Yücesan ile iş molasında sohbet etme fırsatı bulduk.  Cüneyt Baba lakabı ile tanınan Kaptan M. Ali Yücesan son yıllarda Admiral Black adlı tekenin kaptanlığını yapıyor. 2 oğlu ile birlikte tekne turu işletmeciliğine devam ediyor. Alanya kıyılarının gemi ile gezip görmek isteyenleri keyifli bir tur bekliyor. Gezi güzergahında; tersane, kızıl kuleler, korsanlar mağarası, aşıklar mağarasını gezerek Cleopatra plajında yüzme molası sonrasında yeni limana doğru süren yolculuk yemek molası sonrası çamur mağarası, cennet plajı sahillerinde temiz berrak sularda 20 – 25 dk yüzme molası verilerek gezi turu sürüyor. Daha sonra animatörlerin gösterileri ile limana dönüş yolu başlıyor.

Geçen sezon ve zorlu bir dönem geçiren turizmci 2021 yaz sezonundan umutlu

2020 yaz sezonu pandemi nedeniyle zorlu bir süreçten geçmişti. 2021 yaz sezonundan umutlu turizmci işletmeler. Tam kapasite çalışabildi. Kaptan Mehmet Ali Yücesan yeni sezon uygulamaları hakkında konuştu. M. Ali Yücesan, teknelerimiz bu sene 130 kişilik kapasite ile hizmet veriyor. Geçen sene pandemiden dolayı %50 kapasite vermişlerdi. Çok aşırı müşteri alınmasın denildi. Bu sene %100 herkes kapasitesini alabiliyor. Bu sene geçen yıla göre iyi bir sezon geçirdik. Bayramda aşırı yoğunluk vardı. Çok şükür iyi gidiyor. Bütün teknelerde şikayetçi değil durumdan memnun çalışıyorlar. Ben aynı zamanda kooperatif başkan yardımcılığı yapıyordum. Geçen yıl bıraktım. Arkadaşlara birlikte yıllardır limanda olduğum için görüşmeleri anlaşmazlıkları çözüp yardımcı oluyoruz, onları anlaştırıyoruz. Bu yıl 1 temmuz kabotaj denizcilik bayramında Alanya belediye başkanımız teknemize davet ettik. Kendisiyle diğer üyelerimizle beraber konuştuk. Sayın başkanımız bu iskele üzerinde çığırtkanlık yapanlar için bize söz verdi, duyarlı davrandı. Bize söz verdiği gibi yaptı. İskele üzerinde şimdi hiç kimse koşup da müşterilerin üzerine buyurun bot turu yapar mısınız diye elinde broşürle gidemiyor. Daha önce aşırı derecede diğer müşterilerden de şikayet alıyorduk. Bize yazılan müşterilerde diyordu kaptan size yazıldık ama önümüze 50 kişi geçti. O tekneye gitmeyin o tekne iyi değil biz daha ucuza götürürüz gibi sorunlarla defalarca karşılaşıyorduk. Sağ olsun Alanya belediye başkanımız bu konuyu kökünden çözdü. Kendisine buradan çok teşekkür ediyorum. Şu anda geçen yıllara göre bakış Alanya limanında bir çığırtkanlık herhangi bir olumsuz hareket yaşanmıyor. Disiplinli bir şekilde belediyemizin personelleri var kontrol ediyorlar. Teknelerde buna uyuyorlar uymayanlara da cezai yaptırımlarla düzen sağlanıyor.

Türkiye’nin en kalabalık düzenli limanı Alanya Limanı

Her geçen yıl daha da gelişen Alanya büyük bir şehir olduğunu anlatan kaptan Mehmet Ali Yücesan, 10 yıldır sahil güvenlik komutanlığımız, Liman başkanlığımız ve diğer kooperatiflerimizle birlikte Türkiye’de en örnek liman diyebilirim. En kalabalık düzenli bir liman burada günübirlik turlar yapıyoruz. Gece turları yapıyoruz. Mehtap turlarımızı yapıyoruz. Tüm bayanlar burada rahat eğlenebiliyorlar, çok da mutlular. Her akşamda geliyorlar. Kaptan diyorlar biz burada sıkılmadan oynayabiliyoruz. Serin rahat bir ortam size güveniyoruz. O konuda mehtap turlarını çok seviyoruz. diyorlar. Yerli halk bütün akşamları burada. Hiç çekinmeden seçtikleri teknede eğlenmeyi tercih ediyorlar. Bu biraz işlerimizi arttırdı sezonda biraz daha etkin olmamızı sağladı.

Sezon dönemlerinde yaptıkları çalışmalarda tekneler yeni sezona hazırlanıyor.

Her sezonun ardından yeni dönem hazırlıkları yapılıyor. Mehmet Ali Yücesan, sezon kötü geçtiği zaman inanın çok zor durumdayız. her teknenin en az yıllık 100 bin Türk lirası masrafı oluyor. Sezon sonu gidip Magavat’ta karaya çekek yer değimiz yerlerde karaya çekilip teknelerin bakımı onarımı tadilatı için çekmek zorunluluğu var liman başkanlığı tarafından ki bir önceki yılın belgesini alabilmek için liman başkanlığı tarafından kontrol edilmesi gerekiyor. Arabanın vizesi gibi yani sezonun iyi geçmemesi bir daha ki sezonun ne getireceğini bilmeyince çok zor oluyor. Bu sektör çok kötü günler geçirdi. Bir de Pandemiden dolayı hala kötü günler geçiriyoruz. Şimdi iyimi iyi diyoruz çünkü kötünün iyisi. 2 2,5 ay 1 sezon iş yaptık ona da şükrediyoruz.  En azından borcumuzu ödesek de bir daha borçlansak diye tekneciler arasında konuşmamız var.

Orman yangınları hepimizin acısı oldu bu süreçte yananlar herkesi çok etkiledi.

Son dönemde yaşanan orman yangınları hakkında düşüncelerini paylaşan Mehmet Ali Yücesan, Kundaklama dediler ki öyle bir şey şu tarihe kadar ben böyle bir şey görmedim. Daha önceleri yine yangınlar olurdu halkın çabası ve itfaiye ile söndürülürdü.  Bu olay olağanüstü bir şey çok üzülüyoruz bütün ormanlarımız yandı. Orman yangınları sırasında bir durgunluk oldu ve müşteri tamamen durdu. Yenisi gelmedi. Buradakiler de gitmeyi tercih etti. Aşırı derecede bir hava sıcaklığı bizde bir korku tepki oldu çok büyük tedirginlik yaşadık turizmciler olarak.  Çok şükür yangınlar durdu. İnşallah Eylül Ekim ayına kadar sezon iyi gider.

Yangınlarda turlar çok etkilendi turizmciler zor duruma düştü.

Yangın sürecinde işletmecilerin yaşadıklarını anlatan Mehmet Ali Yücesan, yangın döneminde de turlar devam etti. Yerli halk katılmadı yangın nedeniyle turlara. Kapasite azdı çok katılımcı olmadı. Biz sürekli tura çıkmak zorundayız 100 kişide olsa 50 kişide olsa sürekli çıkmak zorundayız. Yangın sürecinde korku yayıldı. Çekinenler oldu daha çok yabancı katılımcılar tura geldi. Biz yine devam ettik.

Kaptan Mehmet Ali Yücesan Alanya’ya davet ederek bölgenin güzelliklerini herkesin görmesini istedi.

Turizm adına  Alanya adına mesajlarını bildiren Mehmet Ali Yücesan, Türkiye’nin bir çok bölgesinden insanları Alanya’mıza davet ediyorum. Ben yaklaşık 35 yıldır aynı işi yapıyorum. Yurt dışından da çok gelen oldu. Alman, Rus turistler oldu. Gelen röportaj yapan kişilerden aldığım tepkiler hep aynı. Ben Alanya’yı çok seviyorum. Başka bir yere gittiğimde de Alanya’ya hemen dönmek istiyorum. Beni Alanya limanda kime sorsanız bilir tanır, diyerek herkesi Alanya’ya davet etti. Kaptanımız Mehmet Ali Yücesan’ı Alanya limanında bulabilirsiniz. Kaptan Cüneyt Baba lakaplı Alanya balıkçı barınağında Admiral Black isimli teknenin sahibi. Alanya ziyaretlerinizde limandaki tekneleri gezmenizi tavsiye ederiz.